Zusammenleben

By R.M. (Slovak) on alleged violation of fundamental rights and freedoms of citizens by the Slovak government during the COVID-19 pandemic

Petitioner
42 Supporters 42 in European Union
Collection finished
  1. Launched June 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener vraagt het Europees Parlement de procedure van het Slowaakse parlement te onderzoeken ten aanzien van burgers die tijdens de COVID-19-pandemie zijn teruggekeerd naar het grondgebied van de Slowaakse Republiek. Hij stelt dat de quarantainevoorwaarden niet consequent waren: zieke en gezonde mensen werden samengezet en moesten zelf voor dat verblijf betalen. Verder verzoekt hij om een onderzoek van de mobiele applicatie die is ontwikkeld om Slowaakse burgers te volgen en te monitoren. Tot slot klaagt hij erover dat de Slowaakse Republiek vanaf maandag 18 mei 2020 de eigen onderdanen niet toelaat op het grondgebied indien zij weigeren in de openbare quarantaineplaats te verblijven. Dat vindt hij totaal onaanvaardbaar in 2020 en hij vraagt om verontschuldigingen en een vergoeding voor al deze onderdanen.

openPetition international