Zusammenleben

By R.M. (Slovak) on alleged violation of fundamental rights and freedoms of citizens by the Slovak government during the COVID-19 pandemic

R. M.
Collection finished
  1. Launched June 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Framställaren uppmanar Europaparlamentet att utreda det slovakiska parlamentets förfarande gentemot medborgare som har återvänt till slovakiskt territorium under covid-19-pandemin. Han hävdar att villkoren för karantänen var inkonsekventa: både sjuka och friska människor placerades ihop, och var tvungna att betala för vistelsen själva. Dessutom begär han en granskning av den mobilapplikation som inrättats för att följa och övervaka slovakiska medborgare. Slutligen klagar han över Slovakiens vägran att låta landets egna medborgare resa in på sitt territorium från och med måndagen den 18 maj 2020, om de vägrade att låta sig inhysas i den offentliga karantänsanläggningen. Han anser detta vara absolut oacceptabelt 2020, och begär en offentlig ursäkt och ersättning för alla.

Thank you for your support, R. M.

openPetition international