Zusammenleben

By R.M. (Slovak) on alleged violation of fundamental rights and freedoms of citizens by the Slovak government during the COVID-19 pandemic

R. M.
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining > 6 Wochen

Vetoomuksen esittäjä pyytää Euroopan parlamenttia tutkimaan Slovakian parlamentin menettelyä suhteessa kansalaisiin, jotka ovat palanneet Slovakian tasavallan alueelle covid-19-pandemian aikana. Hän väittää, että karanteenivaatimukset olivat epäjohdonmukaisia: sekä sairaat että terveet ihmiset sijoitettiin samaan paikkaan, ja he joutuivat maksamaan itse olostaan karanteenissa. Lisäksi hän pyytää tutkimaan mobiilisovelluksen, joka on kehitetty Slovakian kansalaisten seurantaa ja valvontaa varten. Lopuksi vetoomuksen esittäjä valittaa, että Slovakian tasavalta on kieltänyt maan omia kansalaisia palaamasta maan alueelle maanantaista 18. toukokuuta 2020 alkaen, jos he kieltäytyvät jäämästä yleiseen karanteeniin. Hänen mielestään tällaista ei voida missään tapauksessa pitää hyväksyttävänä vuonna 2020, ja hän vaatii julkista anteeksipyyntöä ja korvauksia kaikille asiaankuuluville henkilöille.

Thank you for your support, R. M.

openPetition international