Gesundheit

Volt Europa & Homeless Entrepreneur
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining 6 days

Andrageren henvender sig til Udvalget for Andragender for at gøre opmærksom på den manglende mulighed for mere end 4 millioner hjemløse europæere til at blive "hjemme" under covid-19-pandemien, og understreger, at de nuværende økonomiske konsekvenser måske endda risikerer at bringe flere mennesker i fare for at blive hjemløse. Hun opfordrer Den Europæiske Union til at sikre, at ingen lades i stikken, da bekæmpelsen af pandemien må omfatte alle, hvis virusset skal inddæmmes. Andrageren henviser til adskillige eksempler på god praksis i medlemsstaterne, der også giver mulighed for, at de økonomiske sektorer, der lider under situationen, kan få støtte fra tiltagene til at bekæmpe hjemløshed. Hun mener, at EU nu bør træffe fælles foranstaltninger for at gennemføre boligtiltag i hele Unionen og sikre en "bolig først"-strategi. Onlineudgaven af andragendet opfordrer Europa-Parlamentet til at udstede tre typer retningslinjer til EU's medlemsstater i denne sag.

Thank you for your support, Volt Europa & Homeless Entrepreneur

openPetition international