Gesundheit

1. Launched June 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indienster klaagt bij de Commissie verzoekschriften aan dat meer dan 4 miljoen dakloze Europeanen niet thuis kunnen blijven tijdens de COVID-19-pandemie, en zij benadrukt dat door de huidige economische moeilijkheden misschien nog meer mensen het risico lopen dakloos te worden. Ze roept de Europese Unie op te waarborgen dat niemand in de steek wordt gelaten. Om het virus in te perken moet de strijd tegen de pandemie immers inclusief zijn. Indienster verwijst naar verschillende goede praktijken in de lidstaten die het ook mogelijk maken dat economische sectoren die onder druk staan, profiteren van de inspanningen om daklozen te steunen. Ze is van mening dat de Europese Unie gezamenlijke actie moet ondernemen om huisvestingsmaatregelen te treffen in de hele Unie en een huisvestingsstrategie te waarborgen. In de onlineversie van het verzoekschrift wordt het Europees Parlement aangespoord drie soorten richtsnoeren voor de lidstaten over dit onderwerp uit te brengen.

Thank you for your support, Volt Europa & Homeless Entrepreneur

openPetition international