Tiere

Villieläinten, tuotantoeläinten ja irrallaan tavattujen eläinten huonosta kohtelusta Romaniassa

G. R.
  1. Launched April 2020
  2. Time remaining 7 months

Vetoomuksen esittäjä pyytää kiinnittämään huomiota eläinten, erityisesti kolmentyyppisten, kohteluun ja muuttamaan sitä. Hän väittää ensinnäkin, että luonnonvaraiset eläimet ja erityisesti karhut laskeutuvat Romanian nopeutuneen metsäkadon myötä usein vuoristoalueilta asutuille alueille, mikä johtaa usein niiden kuolemaan liikenneonnettomuuksissa tai salametsästäjien toimesta. Hän pyytää pöytäkirjaa, jonka nojalla osa karhuista – jotka ovat hävinneet monista muista EU:n jäsenvaltioista – siirrettäisiin nimetyille rauhoitus- ja luonnonsuojelualueille. Vetoomuksen esittäjä viittaa myös tuotantoeläimiä koskeviin käytäntöihin: hän väittää, että erityisesti yleisten vapaapäivien yhteydessä niitä teurastetaan julmalla tavalla perinteiden nimissä. Hän vaatii lopuksi myös irrallaan tavattujen eläinten (koirien ja kissojen) asiallista kohtelua, joiden osalta hän väittää, että valtavia teurastusprosesseja rahoitetaan julkisin varoin ilman, että pyrittäisiin mitenkään lisäämään tietoisuutta tai määräämään sakkoja ihmisille, jotka jättävät eläimiä kaduille. Vetoomuksen esittäjä väittää lisäksi, että koirien ja kissojen laittomat kasvattajat myyvät eläimiä helposti internetissä, myös taudeista kärsiviä eläimiä, ilman minkäänlaista viranomaisvalvontaa.

Thank you for your support, G. R.

openPetition international