Tiere

Over de behandeling van wilde, zwerf- en landbouwdieren in Roemenië

G. R.
  1. Launched April 2020
  2. Time remaining 6 months

Indiener vraagt om aandacht voor de behandeling van drie soorten dieren, en wil dat ze anders worden behandeld. Ten eerste stelt hij dat veel wilde dieren, en met name beren, als gevolg van de snelle ontbossing in Roemenië vanuit de berggebieden naar bewoond gebied trekken, waardoor vele dieren omkomen bij verkeersongevallen of worden gedood door stropers. Hij vraagt om een protocol om een deel van de beren – die in veel andere EU-lidstaten zijn uitgestorven – over te dragen aan aangewezen opvangcentra en natuurreservaten. Indiener wijst ook op de situatie van landbouwdieren, die naar verluidt vooral rond feestdagen op wrede wijze worden geslacht uit naam van tradities. Tot slot roept hij op tot een fatsoenlijke behandeling van zwerfdieren (honden en katten), die volgens hem op grote schaal met overheidsmiddelen uit de weg worden geruimd, terwijl er geen voorlichting wordt gegeven en geen boetes worden opgelegd aan mensen die dieren op straat achterlaten. Indiener beweert verder dat irreguliere honden- en kattenfokkers de dieren (waaronder zieke dieren) eenvoudig kunnen verkopen op internet, zonder enig toezicht van de autoriteiten.

Thank you for your support, G. R.

openPetition international