Außenpolitik

Vetoomus nro 394/2020, A. B., Saksan kansalainen, Taiwania ja Kiinaa koskevasta EU:n politiikasta

E. P.
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining 9 days

Vetoomuksen esittäjä arvostelee Taiwania ja Kiinaa koskevaa EU:n politiikkaa. EU:ssa ja sen jäsenvaltioissa, kuten Saksassa, harjoitetaan edelleen yhden Kiinan politiikkaa huolimatta jatkuvista ihmisoikeuksien loukkauksista ja tuhansista teloituksista Kiinan kansantasavallassa. Sen sijaan Taiwania ei edelleenkään tunnusteta oikeusvaltioksi, vaikka se täyttää kaikki EU:n demokraattiset kriteerit, lukuun ottamatta kuolemanrangaistusta, joka pannaan kuitenkin harvoin täytäntöön. Vetoomuksen esittäjä vaatii siksi, että Taiwanin kanssa vahvistetaan täysimääräiset diplomaattisuhteet, ja hän huomauttaa, että Kiinan ihmisoikeustilannetta on tarkasteltava kriittisesti.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international