Außenpolitik

Verzoekschrift nr. 394/2020, ingediend door A.B. (Duitse nationaliteit), over het EU-beleid ten aanzien van Taiwan en China

E. P.
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining 14 days

Indiener bekritiseert het beleid van de EU ten aanzien van Taiwan en China. In de EU en in lidstaten zoals Duitsland blijft men het ‘één-China-beleid’ volgen, ondanks de permanente mensenrechtenschendingen en duizenden terechtstellingen in de Volksrepubliek China. Taiwan daarentegen wordt nog altijd niet als een constitutionele staat erkend, hoewel het voldoet aan alle democratische criteria van de EU, met uitzondering van de doodstraf, die evenwel slechts zelden wordt voltrokken. Indiener pleit dan ook voor volwaardige diplomatieke betrekkingen met Taiwan en merkt op dat de mensenrechtensituatie in China kritisch onder de loep moet genomen.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international