Arbeit

Väitetystä syrjinnästä työsuhteen päättymisen yhteydessä ja unionin tullilainsäädännön noudattamatta jättämisestä

Wojciech Zieliński
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 7 weeks

Vetoomuksen esittäjä työskenteli Puolan tullilaitoksen virkamiehenä vuodesta 1993 alkaen ja vastasi työssään tullitarkastuksista. Hän on yksi monista tullivirkailijoista, jotka irtisanottiin vuonna 2017, kun heidän työsopimuksiaan ei jatkettu eli heille ei tarjottu uutta työtä sen jälkeen, kun tullilaitoksen oikeudellinen asema muuttui. Tullilaitos yhdistettiin kansallisen verohallinnon rakenteeseen nimikkeellä tulli- ja veropalvelut. Vetoomuksen esittäjän mukaan hänen työsuhdettaan ei jatkettu, koska hän on Celnicy PL -ammattijärjestön jäsen ja koska hän osallistui aktiivisesti tullivirkailijoiden mielenilmaisuihin, joilla vastustettiin työhönottomenettelyjen muutoksia. Lisäksi vetoomuksen esittäjä kyseenalaistaa hänen irtisanomisensa tehtävästä, mikä hänen erityisen oikeudellisen asemansa vuoksi jättää hänet oikeusturvan ulkopuolelle ja mitä hän pitää Puolan lainsäädännön ja EU:n perusoikeuskirjan vastaisena.

Thank you for your support, Wojciech Zieliński