Arbeit

Om påstået forskelsbehandling med hensyn til manglende forlængelse af hans ansættelse og uforenelighed med Fællesskabets toldlovgivning

Wojciech Zieliński
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 7 weeks

Andrageren havde arbejdet som tolder i det polske toldvæsen siden 1993 og havde ansvaret for toldkontrol. Han er en af de mange toldere, der blev afskediget i 2017, da deres ansættelseskontrakter ikke blev forlænget, dvs. at de ikke blev tilbudt yderligere ansættelse, efter at toldvæsenets status var blevet ændret. Toldvæsenet blev integreret i den nationale skatte- og afgiftsforvaltnings struktur under betegnelsen told-, skatte- og afgiftsstyrelsen. Ifølge andrageren blev han ikke tilbudt yderligere arbejde på grund af hans medlemskab af fagforeningen "Celnicy PL" og hans aktive deltagelse i toldernes protester over ændringer i ansættelsesprocedurerne. Andrageren sætter endvidere spørgsmålstegn ved sin afskedigelse, der som følge af hans særlige retlige status udelukker ham fra retsbeskyttelse, hvilket han ikke kun anser for stridende imod polsk ret, men også imod Den Europæiske Unions charter om grundlæggende rettigheder.

Thank you for your support, Wojciech Zieliński