Vaadimme järkevämpää höyryttelysääntelyä!

3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Finished

This is an European Citizens' Initiative.

Pyydämme EU-komissiota kumoamaan direktiivin 2014/40/EU 20 artiklan ja laatimaan lainsäädäntöä, jossa sähkösavuketuotteet erotetaan selvästi tupakkatuotteista ja farmaseuttisista tuotteista. Poistetaan direktiivin 2014/40/EU 20 artikla ja korvataan se sisämarkkinoiden toimintaan soveltuvalla lainsäädännöllä, joka perustuu tieteelliseen näyttöön ja jossa erotetaan selkeästi sähkösavuketuotteet tupakkatuotteista ja farmaseuttisista tuotteista. Varmistetaan, että uudessa lainsäädännössä säädetään pakolliseksi tuotteita koskevien tiukkojen laatu-, turvallisuus- ja valmistusstandardien noudattaminen sekä vastuulliset markkinointikäytännöt, joilla suojellaan nuoria. Sähkötupakoinnin sääntelyn olisi edistettävä innovaatiotoimintaa ja varmistettava, että tupakoijat ja sähkösavukkeiden käyttäjät saavat selkeää tietoa tupakkaa sisältämättömistä vähemmän haitallisista vaihtoehdoista ja voivat hankkia niitä.