Wij willen slimmere wetgeving voor vapen/dampen!

Dustin DAHLMANN
Europese Commissie
Petition process is finished
  1. Launched February 2019
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Finished

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

Wij roepen de Europese Commissie op om artikel 20 van Richtlijn 2014/40/EU in te trekken en wetgeving op maat te maken, met een duidelijk onderscheid tussen dampproducten (e-sigaretten) enerzijds, en farmaceutische en tabaksproducten anderzijds. Schrap artikel 20 van Richtlijn 2014/40/EU en vervang het door op maat gemaakte wetenschappelijke en empirisch onderbouwde wetgeving in overeenstemming met de werking van de interne markt waarbij een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen dampproducten (e-sigaretten) enerzijds, en farmaceutische en tabaksproducten anderzijds. Zorg voor nieuwe wetgeving die gebaseerd is op de verplichte naleving van hoge productkwaliteit, veiligheids- en fabricagenormen, in combinatie met verantwoordelijke marketingpraktijken die de bescherming van jongeren waarborgen. Voer een dampbeleid dat innovatie bevordert en ervoor zorgt dat rokers en dampers duidelijke informatie kunnen krijgen over en toegang hebben tot tabaksvrije, minder schadelijke alternatieven.

Thank you for your support, Dustin DAHLMANN