Rechtstaatlichkeit

Uusien oikeusvirkamiesten palkkoihin liittyvästä syrjinnästä Kreikassa

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Collection finished
  1. Launched April 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Kreikan valtio harjoittaa syrjintää uusien oikeusvirkamiesten palkkauksessa verrattuna vanhempien oikeusvirkamiesten ja talousministeriön ja muiden yksiköiden uusien virkamiesten palkkaukseen ja ”henkilökohtaisiin etuuksiin”. Lisäksi hän väittää, että Kreikan perustuslain mukaan oikeusvirkamiehet eivät ole virkamiehiä, joten heitä ei olisi pitänyt sisällyttää vuonna 2011 luotuun yhtenäiseen palkkajärjestelmään, koska tämä rikkoo vallanjaon perustuslaillista periaatetta. Hän väittää myös, että kaikissa EU-maissa oikeuslaitoksen henkilöstöön (tuomioistuimen kirjaaja, gerichtsschreiber) sovelletaan erityistä palkanlaskentaa, ja katsoo siksi, että oikeuslaitoksen henkilöstön sisällyttäminen yhtenäiseen palkkajärjestelmään on vastoin EU:n perusperiaatteita.

Thank you for your support, ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

openPetition international