Rechtstaatlichkeit

Over discriminatie met betrekking tot het salaris van nieuwe rechterlijke ambtenaren in Griekenland

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
  1. Launched 17/04/2020

Indiener beweert dat er sprake is van discriminatie door Griekenland met betrekking tot het salaris dat nieuwe rechterlijke ambtenaren ontvangen t.o.v. het salaris en andere uitkeringen die uitbetaald worden aan zowel rechterlijke ambtenaren die al langer werkzaam zijn als aan nieuwe ambtenaren van het Ministerie van Economie en andere ministeries. Voorts stelt hij dat, volgens de Griekse grondwet, rechterlijke ambtenaren eigenlijk geen ambtenaren zijn. Hierdoor hadden zij niet toegevoegd mogen worden aan de algemene loonlijst die in 2011 is ingesteld, omdat dit in strijd is met het grondwettelijke beginsel van de scheiding der machten. Hij stelt ook dat personeel van de rechterlijke macht (“greffier”, “Gerichtsschreiber”) in alle landen van de EU een eigen loonlijst heeft, en dat hij daarom van mening is dat de opname van personeel van de rechterlijke macht in de algemene loonlijst in strijd is met de grondbeginselen van de EU.

Thank you for your support, ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ