Rechtstaatlichkeit

Om forskelsbehandling i forbindelse med løn til nye stævningsmænd i Grækenland

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
  1. Launched 17/04/2020

Andrageren hævder, at der er tale om forskelsbehandling fra den græske stats side med hensyn til den løn, der udbetales til nye stævningsmænd, i forhold til den løn og "personlige ydelser", der udbetales til ældre stævningsmænd, men også til nye tjenestemænd i økonomiministeriet og andre departementer. Han hævder endvidere, at stævningsmænd ifølge den græske forfatning ikke er tjenestemænd og derfor ikke burde have været medtaget i den samlede lønsum, der blev indført i 2011, da dette er i strid med det forfatningsmæssige princip om magtens tredeling. Han hævder også, at retsvæsenets personale (justitssekretærer) har en særlig lønsum, og han mener derfor, at det er i strid med EU's grundlæggende principper at medtage personale fra retsvæsenet i den samlede lønsum.

Thank you for your support, ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ