Trinkwasser

Underskrevet af én anden person om opførelse af et spildevandsrensningsanlæg i Puglia

E. P.
  1. Launched 14/01/2020

Andrageren oplyser, at spildevand fra byerne Manduria og Sava i Puglia ledes til et anlæg, der ligger mindre end 5 km fra kysten, og hvorfra vandet udledes i havet. Bassinet til vandopsamling i nødsituationer har forbindelse til en turisthavn og en strand. I nærheden af bassinet findes et naturreservat. Andrageren er bekymret for, at kvaliteten af kystvandet er blevet forringet på grund af udledningen af spildevand i havet. Endvidere ødelægger anlæggelsen af kloakrør over en afstand på mere end 30 km den mediterrane vegetationen, vinmarker og olivenplantager. Selv om det endelige projekt endnu ikke foreligger, er arbejdet med spildevandsrensningsanlægget allerede påbegyndt. Andragerne opfordrer til, at projektet standses, og at der findes en skånsom løsning med lav miljørisiko.

Thank you for your support, E. P.