Trinkwasser

Ja yksi allekirjoittanut, vedenpuhdistamon rakentamisesta Apuliaan

E. P.
  1. Launched 14/01/2020

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että Apuliassa sijaitsevien Mandurian ja Savan kaupungeista peräisin oleva jätevesi siirretään puhdistamoon, joka sijaitsee alle viiden kilometrin päässä Apulian rannikosta ja jonka jätevedet päästetään mereen. Hätävaluma-alue on yhteydessä vierasvenesatamaan ja uimarantaan. Altaan läheisyydessä on luonnonsuojelualue. Vetoomuksen esittäjä on huolissaan rannikkovesien laadun heikkenemisestä, mikä johtuu jätevesien päästämisestä mereen. Tämän lisäksi viemäriputkien asentaminen yli 30 kilometrin matkalle tuhoaa Välimeren alueen kasvillisuutta, viinitarhoja ja oliivitarhoja. Vaikka lopullista hanketta ei ole vielä toimitettu, vedenpuhdistamon rakennustyöt on jo aloitettu. Vetoomuksen esittäjät vaativat estämään hankkeen ja etsimään ratkaisua, jonka vaikutukset ja ympäristöriskit ovat vähäiset.

Thank you for your support, E. P.