Trinkwasser

Gesteund door 1 medeondertekenaar, over de bouw van een afvalwaterzuiveringsinstallatie in Puglia

E. P.
  1. Launched 14/01/2020

Indiener meldt dat afvalwater van de steden Manduria en Sava in Puglia naar een installatie wordt gevoerd die zich op minder dan 5 kilometer afstand van de kust van Puglia bevindt en die loost op zee. Het bassin voor noodafvoer staat in verbinding met een toeristische haven en een strand. In de buurt van dit bassin bevindt zich een natuurgebied. Indiener is bezorgd over een verslechtering van de kwaliteit van de kustwateren doordat afvalwater op zee geloosd wordt. Voorts worden door het leggen van rioolleidingen over een afstand van meer dan 30 kilometer mediterrane vegetatie, wijngaarden en olijfboomgaarden verwoest. Het definitieve project is weliswaar nog niet ingediend, maar de bouwwerkzaamheden voor de afvalwaterzuiveringsinstallatie zijn al begonnen. Indieners verlangen dat het project wordt stopgezet en dat een oplossing wordt gezocht met zeer geringe uitwerkingen en een laag risico voor het milieu.

Thank you for your support, E. P.