Zusammenleben

Tarpeesta kumota Yhdistyneen kuningaskunnan päätös erota EU:sta SEU-sopimuksen 50 artiklan mukaisesti

P. D.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä pyytää Euroopan unionia tekemään kaikkensa vaaliakseen niiden Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisten oikeuksia ja etuja, jotka haluavat säilyttää EU:n kansalaisuuden. Kun otetaan huomioon, että unionin tuomioistuin on todennut, että eroa ajaneessa kampanjassa on toimittu lainvastaisesti, vetoomuksen esittäjä on sitä mieltä, että kansanäänestys on mitätön ja 50 artiklan mukainen ilmoitus on näin ollen myös mitätön. Hänen mielestään Euroopan parlamentin ei tulisi hyväksyä yhtäkään Yhdistyneen kuningaskunnan päätöstä, joka pohjautuu kyseiseen laittomaan kampanjaan. Hän haluaa tietää, onko EU:n mahdollista hylätä ilmoitus sen sijaan, että Yhdistynyt kuningaskunta peruisi sen.

Thank you for your support, P. D.
pro

contra