Zusammenleben

Om behovet av att upphäva Förenade kungarikets beslut att lämna EU, meddelat enligt artikel 50 i EUfördraget

P. D.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren uppmanar EU att göra allt det kan för att upprätthålla rättigheterna och intressena för de brittiska medborgare som vill behålla sitt EU-medborgarskap. Med tanke på att domstolen funnit att kampanjen Vote Leave bröt mot lagen, gör han gällande att folkomröstningen är ogiltig och att meddelandet i enlighet med artikel 50 därmed inte heller gäller. Han är av åsikten att Europaparlamentet inte ska erkänna något brittiskt beslut som bygger på en olaglig kampanj. Han undrar om meddelandet kan avvisas av EU i stället för att upphävas av Förenade kungariket självt.

Thank you for your support, P. D.
pro

contra