Umwelt

Taloudellisesta avusta Portugalin vuoden 2017 metsäpaloista kärsimään joutuneille ihmisille

MAAVIM
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä kuvaa lukuisten Portugalin vuoden 2017 metsäpaloista kärsimään joutuneiden henkilöiden epätoivoista tilannetta. Nämä henkilöt eivät ole pystyneet saamaan taloudellista apua Portugalin viranomaisilta, vaikka käytettävissä on merkittävää kansallista ja EU:n rahoitusta. Hän ilmaisee, että tuhannet ihmiset, sekä portugalilaiset että Portugalissa asuvat EU:n kansalaiset, ovat edelleen kodittomina ja tarvitsevat sairaanhoitoa ja että monet heistä ovat kadottaneet koko elinkeinonsa. Vetoomuksen esittäjän mukaan he eivät kuitenkaan ole kyenneet vaatimaan taloudellista tukea, johon he olisivat oikeutettuja. Tämä johtuu rajoittavasta ja huonosti laaditusta lainsäädännöstä sekä siitä, että Portugalin toimivaltaiset viranomaiset ovat viestineet huonosti heidän oikeuksistaan.

Thank you for your support, MAAVIM
pro

contra