Umwelt

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren redogör för den desperata situationen för många av de människor som drabbades av skogsbränderna i Portugal 2017, som inte har kunnat erhålla ekonomiskt bistånd från de portugisiska myndigheterna trots att det finns betydande finansiering på nationell nivå och EU-nivå. Han uppger att tusentals människor, både portugisiska medborgare och EU-medborgare som bor i Portugal, fortfarande är hemlösa och i behov av medicinsk vård, och att många av dem har förlorat alla sina försörjningsmöjligheter. Likväl har de enligt framställaren, på grund av restriktiv och illa utformad lagstiftning samt dålig kommunikation om deras rättigheter från de berörda portugisiska myndigheternas sida, inte kunnat kräva det ekonomiska bistånd som de hade rätt till.

Thank you for your support, MAAVIM
pro

contra