Umwelt

Over financiële bijstand voor de slachtoffers van de branden in Portugal in 2017

MAAVIM
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener beschrijft de wanhopige situatie van tal van personen die zijn getroffen door de bosbranden van 2017 in Portugal en die ondanks de beschikbaarheid van aanzienlijke nationale en EU-financiering geen financiële bijstand van de Portugese autoriteiten hebben kunnen krijgen. Hij verklaart dat duizenden burgers, zowel Portugese als EU-burgers die in Portugal wonen, nog steeds dakloos zijn en medische zorg nodig hebben, en dat velen van hen hun middelen van bestaan volledig hebben verloren. Indiener stelt dat zij desondanks geen aanspraak hebben kunnen maken op de financiële steun waarop zij recht hadden als gevolg van restrictieve en ondoordachte wetgeving en als gevolg van de gebrekkige communicatie over hun rechten door de desbetreffende Portugese autoriteiten.

Thank you for your support, MAAVIM
pro

contra