Umwelt

Pollinis France järjestön puolesta, SDHI-fungisidien käytön vaikutuksista ihmisten terveyteen ja ekosysteemeihin

POLLINIS France
1.395 Supporters 1.395 in Europäische Union
  1. Launched November 2019
  2. Time remaining 12 days

Vetoomuksen esittäjä toteaa, että SDHI-fungisideillä on hyödyllisten ominaisuuksiensa lisäksi myös haitallisia oheisvaikutuksia muihin eläviin organismeihin riippuen siitä, kuinka kauan ja minkä verran ne ovat altistuneet SDHI-fungisideille. Vetoomuksen esittäjän mukaan nykyinen lainsäädäntökehys on säädetty ottamatta asianmukaisella tavalla huomioon jatkuvasti päivittyvää tieteellistä tietämystä, ja testimenetelmät eivät sovellu fungisidien aiheuttaman vakavan vaaran mittaamiseen. Vetoomuksen esittäjä luettelee erilaisia tieteellisiä tietoja, joissa korostetaan SDHI-fungisidien käytön aiheuttaman vaaran vakavuutta. Hän kiirehtii Euroopan parlamenttia arvioimaan uudelleen näiden aineiden vaikutukset ihmisten terveyteen, ekosysteemeihin ja hyönteisten pölyttämiseen, kuten on säädetty kasvinsuojeluaineiden markkinoille saattamisesta annetussa asetuksessa (EY) N:o 1107/2009.

Thank you for your support, POLLINIS France

openPetition international