Environment

Namens Pollinis Frankrijk, over de gevolgen van het gebruik van SDHI-fungiciden voor de menselijke gezondheid en ecosystemen

Petitioner
1,395 supporters 1,395 in European Union

Collection finished

1,395 supporters 1,395 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener beweert dat SDHI-fungiciden weliswaar over bepaalde gunstige eigenschappen beschikken, maar dat zij ook schadelijke gevolgen hebben voor verschillende levende organismen, naargelang de duur en de dosis van de blootstelling. Volgens hem werd bij de vaststelling van het huidige wetgevingskader geen rekening gehouden met het feit dat de wetenschap constant evolueert, en is de testmethode niet geschikt om te bepalen hoe gevaarlijk deze fungiciden zijn. Indiener verwijst naar wetenschappelijke studies waaruit blijkt dat het gebruik van SDHI-fungiciden ernstig gevaar kan opleveren. Hij dringt er bij het Europees Parlement op aan de gevolgen van deze stoffen voor de menselijke gezondheid, ecosystemen en bestuivende insecten opnieuw te bekijken, wat uit hoofde van Verordening (EG) nr. 1107/2009 betreffende het op de markt brengen van gewasbeschermingsmiddelen mogelijk is.

Link to the petition

Image with QR code