Umwelt

Namens Pollinis Frankrijk, over de gevolgen van het gebruik van SDHI-fungiciden voor de menselijke gezondheid en ecosystemen

POLLINIS France
8 Supporters 8 in European Union
  1. Launched 08/11/2019

Indiener beweert dat SDHI-fungiciden weliswaar over bepaalde gunstige eigenschappen beschikken, maar dat zij ook schadelijke gevolgen hebben voor verschillende levende organismen, naargelang de duur en de dosis van de blootstelling. Volgens hem werd bij de vaststelling van het huidige wetgevingskader geen rekening gehouden met het feit dat de wetenschap constant evolueert, en is de testmethode niet geschikt om te bepalen hoe gevaarlijk deze fungiciden zijn. Indiener verwijst naar wetenschappelijke studies waaruit blijkt dat het gebruik van SDHI-fungiciden ernstig gevaar kan opleveren. Hij dringt er bij het Europees Parlement op aan de gevolgen van deze stoffen voor de menselijke gezondheid, ecosystemen en bestuivende insecten opnieuw te bekijken, wat uit hoofde van Verordening (EG) nr. 1107/2009 betreffende het op de markt brengen van gewasbeschermingsmiddelen mogelijk is.

Thank you for your support, POLLINIS France