Umwelt

På vegne af Pollinis France, om virkningen af SDHI-fungicider på menneskers sundhed og økosystemerne

POLLINIS France
1.395 Supporters 1.395 in Europäische Union
  1. Launched November 2019
  2. Time remaining 12 days

Andrageren hævder, at SDHI-fungicider, bortset fra fordelagtige aspekter, har skadelige bivirkninger på adskillige andre levende organismer, alt efter hvilken mængde tid og dosis de udsættes for. Ifølge ham er den aktuelle rammelovgivning blevet fastsat uden behørig hensynstagen til konstant opdaterede videnskabelige data, og analysemetoden er ikke egnet til at måle den alvorlige risiko ved fungiciderne. Andrageren opremser en række videnskabelige data, der understreger den grad af fare, som brugen af SDHI-fungicider fremkalder. Han anmoder indtrængende Europa-Parlamentet om at genvurdere virkningen af disse stoffer på menneskers sundhed, økosystemerne og bestøvende insekter, som fastlagt i forordning (EF) 1107/2009 om markedsføring af plantebeskyttelsesmidler.

Thank you for your support, POLLINIS France

openPetition international