Rechtstaatlichkeit

Partit Demokratiku -puolueen puolesta väärinkäytösten paljastajien suojelemista koskevan lainsäädännön käyttöönotosta EU:ssa

Partit Demokratiku
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä kehottaa Maltan demokraattisen puolueen puolesta Euroopan unionia harkitsemaan väärinkäytösten paljastajien suojelemista koskevan lainsäädännön käyttöönottoa. Vetoomuksen esittäjän mielestä väärinkäytösten paljastajat ovat demokraattisen maan toiminnan kannalta ratkaisevan tärkeitä ja korostaa, että heidän suojelunsa on oikeusvaltion säilyttämiseksi välttämätöntä. Vetoomuksen esittäjän mukaan väärinkäytösten paljastajien suojelemiseksi tarkoitettu lainsäädäntö jätetään tietyissä jäsenvaltioissa huomiotta ja sitä manipuloidaan, sillä paljastusten tekijät saavat kokea systemaattista häirintää ja pelottelua. Vetoomuksen esittäjä ehdottaa, että väärinkäytösten paljastajan asema ja suojelu määritellään EU:n lainsäädännössä ja että jäsenvaltioiden korkeimpien oikeuksien olisi käsiteltävä ja ratkaistava tapaukset, joissa EU:ssa asuvat henkilöt hakevat väärinkäytösten paljastajan asemaa. Kun heille on myönnetty väärinkäytösten paljastajan asema, kaikkien jäsenvaltioiden olisi kunnioitettava ja suojeltava sitä.

Thank you for your support, Partit Demokratiku