Rechtstaatlichkeit

Namens de "Partit Demokratiku", over de invoering van wetgeving in de Europese Unie ter bescherming van klokkenluiders

Partit Demokratiku
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener verzoekt de Europese Unie, namens de Democratische Partij van Malta, te overwegen om wetgeving voor de bescherming van klokkenluiders in te voeren. Indiener is van mening dat klokkenluiders cruciaal zijn voor het functioneren van een democratisch land, en benadrukt dat hun bescherming essentieel is voor het behoud van de rechtsstaat. Indiener beweert dat in bepaalde lidstaten wetgeving wordt genegeerd en gemanipuleerd die is ontworpen om klokkenluiders te beschermen, aangezien zij systematisch worden lastiggevallen en geïntimideerd. Indiener stelt voor de status en bescherming van klokkenluiders in de EU-wetgeving te definiëren, en dat de hoge rechtbanken van de lidstaten gevallen waarin EU-ingezetenen op zoek zijn naar de status van klokkenluider moeten behandelen en beoordelen. Zodra zij de status van klokkenluider hebben gekregen, moet deze door alle lidstaten worden gerespecteerd en beschermd.

Thank you for your support, Partit Demokratiku