Rechtstaatlichkeit

For "Partit Demokratiku", om indførelse af lovgivning til beskyttelse af whistleblowere i Den Europæiske Union

Partit Demokratiku
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren opfordrer på vegne af Maltas Demokratiske Parti Den Europæiske Union til at overveje at indføre lovgivning om beskyttelse af whistleblowere. Andrageren mener, at whistleblowere er afgørende for et demokratisk lands funktion, og understreger, at beskyttelse af whistleblowere er afgørende for at bevare retsstatsprincippet. Andrageren anfører, at lovgivning, der skulle beskytte whistleblowere, omgås i visse medlemsstater, eller der manipuleres med den, da whistleblowere udsættes for systematisk chikane og intimidering. Andrageren foreslår, at whistlebloweres status og beskyttelse fastsættes i EU-lovgivningen, og at medlemsstaternes landsretter bør behandle og træffe afgørelse i sager, hvor EU-borgere søger at få status som whistleblowere. Når først de har fået status som whistleblowere, bør de respekteres og beskyttes af alle medlemsstater.

Thank you for your support, Partit Demokratiku