Handelspolitik

Over de noodzaak van milieubeschermingsmaatregelen in de handelsovereenkomsten tussen de EU en Mercosur om ontbossing te voorkomen

P. R.
5 Supporters 5 in European Union
  1. Launched 17/01/2020

Indiener wijst erop dat de Zuid-Amerikaanse bossen van groot belang zijn voor de ecologische duurzaamheid en de gezondheid van de planeet. Indiener wil dat de door de EU-lidstaten en het Europees Parlement te ratificeren handelsovereenkomsten tussen de EU en Mercosur bepalingen bevatten die de Mercosur-landen, met name Brazilië, verplichten om, gezien het beleid van de president van Brazilië met betrekking tot het Amazonewoud, de Overeenkomst van Parijs inzake het klimaat te respecteren en na te leven. Indiener is van mening dat het ontoelaatbaar is om het milieu te vernietigen in ruil voor commerciële winst.

Thank you for your support, P. R.