Handelspolitik

Om behovet av att inkludera miljöskyddsåtgärder i handelsavtalet mellan EU och Mercosur för att förhindra avskogning

P. R.
5 Supporters 5 in European Union
  1. Launched 17/01/2020

Framställaren påpekar att de sydamerikanska skogarna är avgörande för en hållbar miljö och global hälsa på jorden. Framställaren vill att de handelsavtal mellan EU och Mercosur som ska ratificeras av EU:s medlemsstater och Europaparlamentet ska innehålla bestämmelser som ålägger Mercosurländerna, i synnerhet Brasilien, att respektera och följa Parisavtalet om klimatet i enlighet med den politiska strategi för regnskogen i Amazonas som dess president har antagit. Framställaren hävdar att det inte är tillåtet att bedriva handel med miljöförstörelse för att uppnå ekonomisk vinst.

Thank you for your support, P. R.