Zusammenleben

Over de erkenning van de aan het EU-burgerschap verbonden rechten voor mensen met een Brits paspoort na de brexit

Ian Stock
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener verzoekt de Europese Unie al het mogelijke te doen ter verdediging van de rechten en belangen van die Britse burgers die het EU-burgerschap willen behouden. Indiener is van oordeel dat het burgerschap van de Unie, daar waar mogelijk, moet worden uitgebreid tot onderdanen van het VK die dat wensen wanneer zij zich in het rechtsgebied van één van de 27 lidstaten bevinden en, op basis van wederkerigheid, tot EU-onderdanen in het Verenigd Koninkrijk. Indiener vindt dat de Europese Unie handelend moet optreden, en indien nodig unilateraal, ter verdediging van de rechten van diegenen die zich na de brexit als 'geassocieerde EU-burgers' willen laten registreren.

Thank you for your support, Ian Stock
pro