Zusammenleben

Om tillerkännande av de rättigheter som följer av unionsmedborgarskapet för brittiska medborgare efter brexit

Ian Stock
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren ber Europeiska unionen att göra allt den kan för att upprätthålla rättigheterna och skydda intressena för de brittiska medborgare som vill behålla medborgarskap i EU. Framställaren anser att de rättigheter som följer av unionsmedborgarskapet i så stor utsträckning som möjligt bör utvidgas till brittiska medborgare som så begär när de lyder under en av de 27 medlemsstaternas jurisdiktion och, på motsvarande sätt, till EU-medborgare i Förenade kungariket. Framställaren hävdar att EU bör agera, om nödvändigt ensidigt, för att bevara rättigheterna för dem som vill registrera sig som ”associerade EU-medborgare” efter brexit.

Thank you for your support, Ian Stock
pro