Bildung

Over de discriminerende behandeling van gedetacheerde tijdelijke leerkrachten bij Spaanse overheidsdiensten in het buitenland

G. F.
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched 15/01/2020

Indiener beklaagt zich erover dat de Spaanse overheidsdiensten inbreuk maken op Richtlijn 1999/70/EG betreffende de door het EVV, de UNICE en het CEEP gesloten raamovereenkomst inzake arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd, aangezien zij niet de kosten dragen van de detachering van interim-leraren die in een ander land werken, terwijl zij deze kosten wel betalen in het geval van andere leerkrachten die hetzelfde werk verrichten als gedetacheerde leerkrachten. Indiener is van mening dat er een duidelijk loonverschil is ten gunste van gedetacheerde overheidsambtenaren, wat in strijd kan zijn met Richtlijn 1999/70/EG. Indiener klaagt ook over het gebrek aan ziekteverzekering voor tijdelijke leraren in niet-EU-landen, alsook over het feit dat de Spaanse autoriteiten niet zorgen voor hun verblijfsvergunningen en dat deze leraren worden beschouwd als toeristen in het land waar zij werken. Indiener wijst erop dat ambtenaren in vaste dienst diplomatieke paspoorten en andere voorrechten krijgen omdat zij in het buitenland werken.

Thank you for your support, G. F.