Bildung

Espanjan julkishallinnon syrjivästä kohtelusta ulkomaille lähetettyjä määräaikaisia opettajia kohtaan

G. F.
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched 15/01/2020

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että Espanjan julkishallinto rikkoo Euroopan ammatillisen yhteisjärjestön (EAY), Euroopan teollisuuden ja työnantajain keskusjärjestön (UNICE) ja julkisten yritysten Euroopan keskuksen (CEEP) tekemästä määräaikaista työtä koskevasta puitesopimuksesta annettua direktiiviä 1999/70/EY, koska se ei vastaa kustannuksista, jotka syntyvät sopimussuhteisten opettajien lähettämisestä töihin toiseen maahan, vaikka se vastaa kyseisistä kustannuksista, kun kyseessä on muu opetushenkilöstö, joka tekee samaa työtä lähetettyinä opettajina. Vetoomuksen esittäjä katsoo, että vakinaiset virkamiehet saavat selvästi parempaa palkkaa, mikä saattaa rikkoa direktiivin 1999/70/EY määräyksiä. Vetoomuksen esittäjä valittaa myös EU:n ulkopuolisiin maihin lähetettyjen määräaikaisten opettajien sairausvakuutuksen puutteesta sekä siitä, että Espanjan viranomaiset eivät järjestä heidän oleskelulupiaan, minkä vuoksi kyseiset opettajat katsotaan turisteiksi työskentelymaassaan. Vetoomuksen esittäjä huomauttaa, että vakinaisille virkamiehille annetaan diplomaattipassit ja muita etuoikeuksia, koska he työskentelevät ulkomailla.

Thank you for your support, G. F.