Finanzen

Over de bevoegdheden van deurwaarders in Tsjechië

Petitioner not public
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indienster geeft meerdere voorbeelden van uitbreidingen van de bevoegdheden van deurwaarders die door de Tsjechische Republiek in de nationale wetgeving zijn ingevoerd. Ze verzoekt om een hogere bescherming voor debiteuren en de invoering van gemeenschappelijke Europese wetgeving. De belangrijkste kwesties die indienster heeft opgemerkt, zijn de versterking van de status van deurwaarders (bijvoorbeeld dat hun immuniteit te wordt verleend) en de onmogelijkheid beroep aan te tekenen tegen de invordering, het risico voor debiteuren dat zij de bescherming van hun persoonsgegevens verliezen wanneer deze op het internet worden gepubliceerd, en het gebrek aan financiële controles van deurwaarders. Indienster stelt voor particuliere deurwaarders af te schaffen, terug te keren naar het territorialiteitsbeginsel en de efficiëntie van de handhaving door de rechtbank te vergroten.

Thank you for your support
pro

contra