Finanzen

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren giver flere eksempler på den udvidelse af fogedernes kompetencer i Tjekkiet, som er indført i den nationale lovgivning. Hun anmoder om en bedre beskyttelse af skyldnere og om at indføre en fælles europæisk lovgivning. De vigtigste problemer, som andrageren har bemærket, er, at fogedernes status (f.eks. ved at indrømme dem immunitet),er blevet styrket at det er blevet umuligt at anke fuldbyrdelsen, risikoen for, at skyldnere kan miste beskyttelse af deres personoplysninger, når de offentliggøres på internettet, og manglende finansiel kontrol af fogederne. Andrageren foreslår at afskaffe private fogeder, vende tilbage til territorialprincippet og øge effektiviteten af domstolenes håndhævelse.

Thank you for your support
pro

contra