Verkehr

Om juridisk usikkerhed for EU-borgere i forbindelse med fartøjer, der fører belgisk flag

L. M.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren oplyser, at efter ikrafttrædelsen af loven om lystfartøjer den 1. juli 2018 skal mindst 50 % af ejerne af et fartøj, der fører belgisk flag, uanset om der er tale om fysiske eller juridiske personer, have bopæl i Belgien. Han hævder, at disse nye bestemmelser skaber betydelig retsusikkerhed for alle EU-borgere, som i overensstemmelse med den tidligere lovgivning besluttede at registrere deres fartøjer i Belgien. Manglen på en fælles europæisk lovgivning om fritidssejlads betyder, at EU's borgere er forpligtet til at overholde meget forskellige regler, afhængigt af EU-flagstaten. Andrageren anmoder derfor Europa-Parlamentet om at gribe ind for at sikre rettighederne for de europæiske borgere, der er berørt af denne lovgivningsmæssige ændring, og opfordrer de relevante myndigheder til at respektere retssikkerheden og til ikke at anvende lovene med tilbagevirkende kraft.

Thank you for your support, L. M.
pro

contra