Rente

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Andrageren hævder, at den spanske regering nægter kvinder, hvis officielt registrerede partnere, som de boede sammen med, er døde, retten til en enkepension med den begrundelse, at deres indkomst var større end deres partners i det år, hvor sidstnævnte døde. I henhold til gældende spansk lovgivning (artikel 221 i loven om social sikring, 40/2007) skal en sådan registreret partner være økonomisk afhængig for at få ret til enkepension. Dette synes imidlertid ikke at være tilfældet for partnerskaber, der er registreret som ægteskaber. Andrageren hævder, at dette udgør forskelsbehandling og er et angreb på beskyttelsen af familier bestående af par, der ikke er gift, og deres børn.

Thank you for your support, Silvia Oñate Moya