Rente

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Indienster beweert dat de Spaanse regering het recht op een weduwepensioen ontzegt aan vrouwen wier officieel geregistreerde samenwonende partner is overleden onder het voorwendsel dat het inkomen van deze vrouwen hoger was dan dat van hun partner in het jaar waarin de partner overleed. Uit hoofde van de huidige Spaanse wetgeving (artikel 221 van wet 40/2007 inzake sociale zekerheid) moeten dergelijke partners economisch afhankelijk zijn om recht te hebben op een weduwepensioen. Dit lijkt echter niet te gelden voor partnerschappen die geregistreerd staan als huwelijken. Indienster is van oordeel dat dit neerkomt op discriminatie en een aanval is op de bescherming van gezinnen van ongehuwde paren en hun kinderen.

Thank you for your support, Silvia Oñate Moya