Rente

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Espanjan hallitus kieltää oikeudet leskeneläkkeisiin naisilta, joiden virallisesti rekisteröidyt avopuolisot ovat kuolleet. Tätä perustellaan sillä, että naisten tulot olivat suuremmat kuin puolisoidensa näiden kuolemaa edeltäneenä vuonna. Espanjan nykyisen lainsäädännön (221 artikla, sosiaaliturva-asetus 40/2007) mukaan oikeus leskeneläkkeeseen on vain niillä henkilöillä, jotka ovat taloudellisesti riippuvaisia puolisoistaan. Näin ei kuitenkaan vaikuta olleen avioliitoiksi rekisteröidyissä kumppanuussuhteissa. Vetoomuksen esittäjä väittää, että tämä johtaa syrjintään ja uhkaa naimattomien parien ja heidän lastensa muodostamille perheille annettua turvaa.

Thank you for your support, Silvia Oñate Moya