Soziales

Om en mulig overtrædelse af EU-retten ved afskedigelse for "rømning af post" inden for fransk offentlig forvaltning

Guy Froment
  1. Launched 06/03/2020

Andrageren opfordrer til, at reglerne for afskedigelse p.gr.a. "rømning af post" inden for fransk offentlig forvaltning revideres, da de efter hans opfattelse er i strid med flere artikler i EU-retten, herunder Den Europæiske Unions charter om grundlæggende rettigheder, Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2003/88/EF af 4. november 2003om visse aspekter i forbindelse med tilrettelæggelse af arbejdstiden, den europæiske søjle for sociale rettigheder, den europæiske socialpagt og Den Internationale Arbejdsorganisations konvention af 22. juni 1982 om ansættelsesforholdets ophør på arbejdsgiverens initiativ.

Thank you for your support, Guy Froment