Soziales

EU:n lainsäädännön mahdollisesta rikkomisesta Ranskan valtionhallinnossa tapahtuvissa irtisanomisissa, joiden perusteena on luvaton poistuminen työpaikalta

Guy Froment
  1. Launched 06/03/2020

Vetoomuksen esittäjä kehottaa tarkistamaan säännöt, jotka koskevat Ranskan valtionhallinnossa tapahtuvia irtisanomisia, joiden perusteena on luvaton poistuminen työpaikalta. Hän katsoo tällaisten irtisanomisten rikkovan useita EU:n lainsäädännön artikloja, esimerkiksi Euroopan unionin perusoikeuskirjaa, tietyistä työajan järjestämistä koskevista seikoista 4. marraskuuta 2003 annettua Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviä 2003/88/EY, Euroopan sosiaalisten oikeuksien pilaria, Euroopan sosiaalista peruskirjaa ja 22. kesäkuuta 1982 tehtyä Kansainvälisen työjärjestön yleissopimusta, joka koskee työnantajan toimesta tapahtuvaa palvelussuhteen päättämistä.

Thank you for your support, Guy Froment