Zusammenleben

Lastensuojeluviraston (Jugendamt) ja Saksan valtion syrjivistä käytännöistä muita kuin Saksan kansalaisia olevia vanhempia vastaan rajatylittävissä lapsen huoltajuustapauksissa

Mariapia Tolo
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä valittaa hänen mukaansa järjestelmällistä syrjintää muita kuin Saksan kansalaisia kohtaan rajatylittävissä kiistoissa vanhempainvastuusta ja lapsen huoltajuudesta. Hän väittää, että lastensuojeluviraston (Jugendamt) kautta toimiva Saksan perhejärjestelmä määrää aina huoltajuuden saksalaiselle vanhemmalle sillä verukkeella, että halutaan turvata lapsen etu. Hän viittaa henkilökohtaiseen tilanteeseensa, jossa hän meni naimisiin Italiassa ja muutti sitten Saksaan aviomiehensä kanssa vuonna 2015, vuosi heidän lapsensa syntymän jälkeen. Vetoomuksen esittäjä toteaa myös olleensa perheväkivallan uhri. Vetoomuksen esittäjä arvostelee Saksan perheoikeuden päätöstä, jolla lapsen huoltajuus määrättiin hänen isälleen, minkä seurauksena lapsen äiti ei voinut imettää lasta. Vetoomuksen esittäjä pyytää Euroopan parlamenttia puuttumaan asiaan.

Thank you for your support, Mariapia Tolo

openPetition international