Zusammenleben

Over discriminatie van niet-Duitse ouders in grensoverschrijdende voogdijzaken door het Jugendamt (Duitse bureau voor jeugdzorg) en de Duitse staat

Mariapia Tolo
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indienster beklaagt zich over wat zij ziet als stelselmatige discriminatie van niet-Duitse ouders in grensoverschrijdende geschillen inzake voogdij en ouderlijke verantwoordelijkheid Indienster beweert dat in het Duitse systeem de voogdij, via het Duitse bureau voor jeugdzorg (Jugendamt), altijd aan de Duitse ouder wordt toegekend, onder het voorwendsel dat dit in het beste belang van het kind is. Indienster verwijst naar haar eigen situatie: ze is getrouwd in Italië en daarna in 2015 met haar man naar Duitsland verhuisd. In dat jaar werd ook hun kind geboren. Indienster stelt verder dat ze het slachtoffer is geweest van huiselijk geweld. Indienster is het niet eens met het besluit van de Duitse familierechtbank om de voogdij over haar kind aan de vader van het kind toe te kennen, waardoor zij geen borstvoeding kon geven. Indienster verzoekt daarom het Europees Parlement om in te grijpen.

Thank you for your support, Mariapia Tolo
pro