Umwelt

Julkisen oikeuden neuvoston puolesta, ihmisten terveyden suojelemista teollisuuden kemiallisilta epäpuhtauksilta koskevan EU:n lainsäädännön väitetystä järjestelmällisestä noudattamatta jättämisestä

Обществен съвет за правосъдие
  1. Launched 29/04/2020

Vetoomuksen esittäjä valittaa julkisen oikeuden neuvoston puolesta ihmisten terveyden suojelemista teollisuuden kemiallisilta epäpuhtauksilta koskevan EU:n lainsäädännön väitetystä järjestelmällisestä noudattamatta jättämisestä Roussen kaupungissa Bulgariassa. Hän viittaa kemikaalien rekisteröinnistä, arvioinnista, lupamenettelyistä ja rajoituksista (REACH) annettuun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseen (EY) N:o 1907/2006 ja teollisuuden päästöistä (yhtenäistetty ympäristön pilaantumisen ehkäiseminen ja vähentäminen) annettuun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviin 2010/75/EU ja ympäristön pilaantumisen ehkäisemisen ja vähentämisen yhtenäistämiseksi annettuun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviin 2008/1/EY. Vetoomuksen esittäjä väittää, että Roussen kaupungissa erään yrityksen tuotantolaitos toimii tavalla, joka vapauttaa hajuja ja vahingoittaa väestöä ympäri vuorokauden. Hän väittää myös, että Bulgarian tasavallan toimivaltaiset viranomaiset kieltäytyvät velvoittamasta yritystä noudattamaan EU:n lainsäädäntöä.Tiedot– Vetoomus nro 1259/2019 koskee samaa asiaa.

Thank you for your support, Обществен съвет за правосъдие