Umwelt

For Public Justice Council, om påstået systematisk manglende overholdelse af EU-lovgivningen om beskyttelse af menneskers sundhed mod industrielle kemisk forurenende stoffer

Обществен съвет за правосъдие
  1. Launched 29/04/2020

Andrageren klager på vegne af foreningen "Public Justice Council" over påstået systematisk manglende overholdelse af EU-lovgivningen om beskyttelse af menneskers sundhed mod industrielle kemisk forurenende stoffer i byen Rousse (Bulgarien). Han henviser til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1907/2006 om registrering, vurdering og godkendelse af samt begrænsninger for kemikalier (REACH), Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2010/75/EU om industrielle emissioner (integreret forebyggelse og bekæmpelse af forurening) og Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2008/1/EF om integreret forebyggelse og bekæmpelse af forurening. Andrageren hævder, at en virksomheds produktionsanlæg i byen Rousse opererer på en måde, der udløser lugtgener og skader befolkningen døgnet rundt. Han gør gældende, at de ansvarlige myndigheder i Republikken Bulgarien nægter at pålægge virksomheden at overholde EU-lovgivningen.Oplysning– Andragende nr. 1259/2019 vedrører samme emne.

Thank you for your support, Обществен съвет за правосъдие