Tiere

For Animal Welfare Foundation, om blodfarme og hormonet "pregnant mare's serum gonadotropin (PMSG)"

Animal Welfare Foundation
1.547 Supporters 1.547 in Europäische Union
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren opfordrer Europa-Parlamentet til at fremme et forbud mod import af hormonet "pregnant mare's serum gonadotropin (PMSG)" fra Sydamerika, efter at undersøgelser har dokumenteret umenneskelig behandling af hopper i Uruguay og Argentina. PMSG anvendes til at fremstille veterinærlægemidler til at øge fertiliteten hos landbrugsdyr i EU, navnlig svin. Andrageren hævder, at blodfarme i Sydamerika ikke overholder bestemmelserne i forordning (EF) nr. 142/2011 om animalske biprodukter for så vidt angår import, transit og eksport af animalske biprodukter og afledte produkter. Hopperne er ikke underkastet veterinærkontrol og lider under en dårlig sundhedstilstand. De nationale myndigheder sørger ikke for tilstrækkelig kontrol og revision af bedrifterne. Andrageren påpeger tillige, at anvendelse af PMSG har beklagelige konsekvenser for de europæiske søers og smågrises sundhed og velfærd, og at der findes alternative måder at øge svinenes fertilitet på. Andrageren understreger, at to millioner borgere har underskrevet en onlineunderskriftsindsamling fra AVAAZ for at forbyde import af PMSG, der er produceret under umenneskelige forhold.

Thank you for your support, Animal Welfare Foundation

openPetition international