Gesundheit

För plattformen för iDentals offer (P.A.I.U.), om företaget iDentals kränkning av deras grundläggande rättigheter

PLATAFORMA AFECTADOS IDENTAL UNIDOS (P.A.I.U.)
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren påstår att tusentals människor har lurats av företaget iDental och drabbats av hälsoproblem. Framställaren uppger att konsument- och hälsomyndigheterna i hela Spanien har mottagit ett flertal anspråk och klagomål mot företaget. Framställaren anser att behöriga spanska myndigheter har brustit i sina kontroller. Framställaren begär att tandvården i Spanien ska undersökas, och han anser att den spanska staten bör ge full ersättning för de förluster som iDental-bedrägeriets offer har ådragit sig, bl.a. på grund av skador på sin fysiska och psykiska hälsa. Framställaren uppmanar den spanska regeringen att ta fram möjliga alternativ och att ändra lagen om allmän hälso- och sjukvård för att tandvården ska omfattas av Spaniens offentliga hälso- och sjukvårdssystem.

Thank you for your support, PLATAFORMA AFECTADOS IDENTAL UNIDOS (P.A.I.U.)
pro

contra